CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

2013. január 28., hétfő

film és muzsika ajánló

Azt hiszem én vagyok az egyetlen, aki emlékszik, hogy ígértem egy Pedro Almodóvar témájú bejegyzést, és mivel ez a feltételezésem, most nem is róla és az ő filmjeiről fogok írni. :-) Pedig laikus filmnézőként minimum az egyik kedvencem, talán pont ezért nehéz összeszednem a vele kapcsolatos gondolataimat.
Szóval előre szólok, tényleg nagyon amatőr filmértő vagyok, vagy az sem, így csak a szubjektivitásra alapozva a következő filmet ajánlom figyelmetekbe:

Bordertown - Átkelő a halálba

A 2006-os film Juarezről, a mexikói határvárosról és azon belül is az ott élő/dolgozó nők helyzetéről szól. A film igaz történet alapján készült, tagadhatatlanul sok benne a klisé, természetesen hatásvadász, Jennifer Lopez itt sem győzött meg arról, hogy színészkednie kéne (most szólt a Borsó, hogy jó volt a Lopez..., szóval bocs), sorolhatnám.....de nem is ez a lényeg. Valahogy mindennek ellenére számomra a hatás döbbenetes volt, szomorú és ijesztően hihető. Mocsok dolog, de ilyenkor az ember hálás, hogy nem oda született és, hogy nekünk ennyire jó. A film után - mondom, lehet, hogy aránytalanul magával ragadott, nem tudom - böngésztem a Google Maps-en, rákerestem a helyekre ahol a jelenetek játszódtak, elolvastam egy csomó kapcsolódó cikket. Megtaláltam a térképen a volt munkahelyem multi cég kinti gyárát. Elgondolkodtam vajon az ő munkásnőik is ilyen áldozatok-e, vajon ők is fütyülnek-e az egészre....? 
Aztán találtam egy érdekes cikket. Nem derített fel. Amióta recesszióban a világ - én már nem is tudom, mi óta - Juarez városában a helyzet még rosszabb, a gyilkosságok száma még döbbenetesebb. És itt persze már bőven bekúszott a drog téma. (A film alapvetően nem erről szól.)
Szóval durva, és ha valakit érdekel el lehet merülni a dologban. 
De hogy valami vidámabbal fejezzem be: Ismeritek a PutumayoWorld Music zenéit? A világ minden részéről nagyszerű zenei válogatásokat készítenek, én szeretem őket nagyon. Tegnap este ezt a cd-t hallgattam tőlük (ez az egy maradt a birtokomban :-S)
És ha már a bejegyzés első felében szegény Mexikó árnyoldaláról szót ejtettünk jöjjön most valami szép is onnan:
Amúgy PutumayoWorldMusic néven van csatornájuk a youtube-on. Na jó éjt mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése