CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

2012. május 23., szerda

kultúr-sarok

Hazafelé sétálva azon méláztam az esőben, hogy mennyire várom, hogy a fotelbe kuporodjak és a kezembe vehessem ezt:
Tegnap este ugyanis (ismét - mert nem először) belevetettem magam az empatikus-, kommunikációs- és konfliktuskezeléssel kapcsolatos képességeim fejlesztésébe. Ez sosem árt. (...és nem a pár héttel ezelőtti bejegyzésem kapcsán :-) ..csak úgy, mert kíváncsi vagyok :-)
Ez a könyv eddig lenyűgöz, nagyon tetszik. Azon a hangon szól hozzám amit be tudok fogadni és ezt imádom. Hogy nem kell belefeketednem, hogy megértsem, de mégis újat ad, tanít és érzem, hogy a látóköröm szélesedhet tőle. Ezen apropóból elgondolkoztam.
Könyvekről még nem is írtam.
Pedig az elmúlt hónapokban igazán jó könyvélményeim voltak. Mivel nem vagyok sem kritikus, sem esztéta, sem irodalmár nem fogom elemezgetni őket. Pláne, hogy csomó jó kritika van könyvekről pl. itt, illetve számos helyen a neten. 
Én csak tételesen felsorolom:
Ajánlom: 
Kepes András: Tövispuszta (Szuper kis családregény. SZUPER!)
Paulo Coelho: Veronika meg akar halni (De ez lehet, hogy azért volt "nagyszám" nekem, mert angolul is értettem a finom árnyalt fogalmazást és ez sikerélményt nyújtott)
J.D. Salinger: Franny és Zooey (Más, mint a Zabhegyező, de így utólag nekem tetszett. Először nem, mert nem találtam a fonalat.)
Talán ajánlom: 
M.C. Beaton: Agatha Raisin és a spenótos halálpite (Kicsit lötyögős, meg kiszámítható, de jó volt. Január óta gondolkozom, hogy megvegyem-e a következő részét...már az 5. is előrendelhető amúgy magyarul)
Gary Chapman: Egymásra hangolva (Nagyon amerikai, nagyon szájbarágós, de a mondanivaló jó és szerintem érdekes. Kicsit vallásos felhangú, de nem vészes)
Nekem nem jött be:
dr. Csernus Imre:  A Nő (Nem azzal volt a bajom amit mondott, hanem ahogy mondta. Vulgáris, szerintem nem kellett volna minden 2. mondatban káromkodni, csak hogy nyomatékosítson. Pökhendi és kategorizáló. Amúgy pedig sok benne az igazság- ami ugye fáj...de ez utóbbi azért erénye)
Hjajjjhj. Most jöhetnének a filmek. :-) És Almodóvar. Az én örök kedvencem, akiről már fél éve tervezek írni. De majd legközelebb...most ugye olvasni akarok a fotelben... :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése